دستگاه دربند و انواع آن

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
  • بازدید : ۷۹۹

دستگاه دربند

 یکی از مهمترین مراحل در صنعت بسته بندی موادغذایی، عملیات دربندی می باشد. این عملیات بعد از مرحله پرکردن محصولات توسط دستگاه دربند انجام می شود. دستگاه های دربند بسته به مدل های مختلف و با اندازه و شکال های متنوع برای هر شکل، جنس و اندازه ظروف تولید می شوند. از جمله پرکاربردترین این دستگاه ها، دستگاه دربند ظروف گرد و کتابی می باشند.

همچنین بسته به نوع ساختار و عملکرد و شکل و جنس ظرف شامل دستگاه دربند تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی می شود.

  دستگاه دربند تمام اتوماتیک

در این مدل از دستگاه عملیات دربندی بدون دخالت دست انجام می شود. به این صورت که درب ها توسط اپراتور به داخل مخزن دستگاه ریخته می شود و دستگاه دربند تمام اتوماتیک عملیات قرار دادن درب روی ظرف و بستن درب را به صورت کاملا اتوماتیک انجام می دهد. سرعت تولید با استفاده از این دستگاه به صورت میانگین حداکثر به 40 عدد ظرف در دقیقه می رسد. دستگاه های دربند تمام اتوماتیک که کلیه عملیات دربندی را به صورت اتوماتیک انجام می دهند می توانند حداکثر 200 عدد ظرف را دریک دقیقه دربندی کنند.

  دستگاه دربند نیمه اتوماتیک

دستگاه دربند نیمه اتوماتیک تمام مشخصات دربند تمام اتوماتیک را دارد با این تفاوت که سیستم فرمان آن توسط اپراتور و به وسیله یک پدال عمل می کند به صورتی که ابتدا درب باید روی بطری قرار بگیرد، برای اینکه بطری به سمت هد حرکت کند و عملیات دربندی انجام شود ظرف باید بر روی نوار نقاله قرار گیرد، نوار نقاله ای که در امتداد دستگاه پرکن قرار می گیرد. راندمان بسته بندی این دستگاه به صورت میانگین حداکثر 20 عدد در دقیقه می باشد، در صورتیکه عملیات دربندی به صورت پیوسته انجام شود.

 دستگاه دربند دستی

در رابطه با این دستگاه خوب است بدانید که زمان و نیروی بسیار زیادی را باید صرف کنید و احتمال آسیب دیدگی نیروی کار شما هم زیاد است. راندمان دربندی با این نوع دستگاه به صورت میانگین بیشتر از 10 عدد در دقیقه نخواهد شد.

 کدام دستگاه دربند مناسب سیستم شماست؟

انتخاب دستگاه دربند مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که یکی از مواردی که باعث فاسد شدن مواد غذایی می شود انتخاب نادرست این دستگاه می باشد. موارد که برای انتخاب دستگاه دربند باید مدنظر قرار بگیرند شامل: اندازه درب ظروف، شکل هندسی درب و نحوه بسته شدن درب می باشد.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.