جت پرینت چیست

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
  • بازدید : ۳۷۵۷
این چاپگرها در صنعت به اسم جت پرینتر صنعتی نام برده می­شوند . جت پرینتر ها معمولا کاربرد صنعتی داشته و در واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می­گیرند . جت پرینترها برای چاپ از سیستم های متعدد استفاده می­کنند . مثلا از سیستم دقیق اندازه گیری فشار و دمای جوهر در هد چاپگر استفاده می نماید و نازل درنظرگرفته شده در جت پرینتر جوهر را قطره قطره کرده برای پرتاب فراهم می نماید . 
سیستم الکترونیکی جت پرینتر از بردهای پروسسوری و یا این که میکروکنترلری جهت برنامه­ ریزی ظریف استفاده می­کند . 
چاپ جت پرینتر
ها با پرتاب هوشمند جوهر انجام می‌شود ; براین اساس اضطراری است جت پرینتر در خط ساخت در فاصله­ای دلخواه از جسم مورد نظر قرار گیرد . مثلا , جهت چاپ مورخ تولید و انقضا بر روی تخم مرغ , هد دستگاه در مسافت دو میلیمتری از تخم­مرغ­ها قرار می­گیرد تا ما امکان چاپ شش خط با رزولیشن ۳۰۰ پیکسل را داشته باشیم . از آنجایی که جت پرینترها از سیستم رشته و مکش جوهر استفاده نمی­کنند , در محیط­ هایی با درصد رطوبت بالا و یا این که غبار آلود به نیکی و فارغ از هیچ گونه مشکلی کار می­کنند . 
کار با این مدل محصول احتیاج به اطلاعات فنی خاصی ندارد و در صورتی‌که بخواهیم از آن در محلی دیگر و یا این که خط تولید دیگری در واحد صنعتی خویش استفاده کنیم , این جابجایی به آسانی امکان­پذیر است . جت پرینتر
ها امکان استفاده از فونت­های متنوع ویندوز را دارند که شما بر حسب نیاز و با ذوق وسلیقه خویش می­توانید به آسانی فونت مطلوب را تعیین و از آن استفاده کنید . همینطور این چاپگرها توان چاپ به صورت افقی , عمودی و یا این که زاویه­ دار را دارند . 
انواع جت پرینتر
های صنعتی عبارتند از : جت پرینترهای PiezoElectric 
جت پرینترهای TIJ – Thermal Ink Jet Printer 
جت پرینترهای CIJ – Continuous Ink Jet Printerکسب اطلاعات لازم درباره ی دستگاه جت پرینتر

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.