رب را در ظرف با درپوش محکم قرار دهید

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
  • بازدید : ۲۶۰۲
رایج ترین سوالات بیشتر خانم ها این است که آیا می شود رب گوجه فرنگی را بعد از باز کردن در کنسرو، داخل خود قوطی نگهداری شود و یا باید آن را به ظرف شیشه ای منتقل کرد؟

 اگر میخواهید محتویات رب گوجه فرنگی ،تمام کمپوت ها و کنسروها را بعد از باز کردن درب آن، برای مدت زمان طولانی استفاده شود، لازم است آن را به ظرف دیگری انتقال دهیم. برخی براین باورند که دلیل این جابجایی، پیشگیری از کپک زدن مواد غذایی است؛ در حالی که در درجه اول این موضوع حائز اهمیت است که پس از باز کردن درب قوطی، احتمال بروز واکنش در بین یکی از اجزای ترکیب ماده غذایی (به ویژه مواد اسیدی) با دیواره فلزی جداره داخلی قوطی بسیار بالا می رود و اگر دقت کرده باشید، مشاهده کرده اید که به طور مثال آناناس در قوطی باقی بماند،پس از مدتی رنگ آب آن متمایل به خاکستری خواهد شد. به همین دلیل بهتر است بعد از باز کردن درب قوطی، کنسرو را به ظرف دیگری(ترجیحا شیشه ای) انتقال دهیم.

علت دیگر این است که از زمانی که درب یک کمپوت یا کنسرو باز میشود، بستن محکم آن، امکان پذیر نخواهد بود؛  درصورتی که انتقال به ظرف دیگر این امکان را فراهم می نماید و محکم بستن در ظرف، جلوی ورود آلودگی به مواد غذایی را میگیرد. از دلایل اصلی کپک زدن رب که هم در قوطی و هم در ظرف شیشه ای رخ می دهد، ورود همین آلودگی ها به داخل ماده غذایی میباشد. از این رو بهتر است برای استفاده از رب از قاشق تمیز وخشک استفاده نمایید.همچنین بهترین مکان برای نگهداری کردن رب طبقات بالایی یخچال می باشد.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.