انواع کنسروهای ماهی تن در ایران

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
  • بازدید : ۳۳۲۴
درحال حاضر در بازار ایران چهار نوع کنسرو تن ماهی عرضه شده است اگرچه برخی شرکتهای تولید کننده این کنسرو قصد دارند شکل ها متنوع تری از این کنسرو ارائه دهند اما تا به امروز این امر میسر نشده است.1_ماهی تن در آب نمک:
ماهی تن در آب نمک محصولی است که علاوه بردارابودن پروتئین با قابلیت جذب بالا و اسیدهای چرب امگا3 فاقد روغن اضافه است . از این رو برای افردی که در برنامه غذایی روزانه خود باید چربی کمتری مصرف می کنند از جمله سالمندان ، بیماران با کلسترول خون بالا بیماران قلبی و کسانی که رژیم کاهش وزن دارند،محصول مناسبی محسوب می شود.
2_ماهی تن با فلفل طبیعی :
فلفل قرمز،ادویه ای مفید است که اگر در حد و اندازه استفاده شود، قادر به بالا بردن توان ایمنی بدن است؛ از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.حتی در مواردی در بیمارانی که از درد مفاصل شکایت دارند، نشانه هایی از بهبود درد پس از مصرف فلفل قرمز دیده شده است.
کنسرو
ماهی تن با فلفل قرمز مناسب کسانی است که غذاهای تند را می پسندند.اما به دلیل وجود فلفل قرمز مصرف آن به خانومهای شیرده ،بیماران مبتلا به سردردهای میگرنی و کودکان توصیه نمی شود.3_ماهی تن در روغن زیتون:
در تهیه این کنسرو
،از روغن زیتون استفاده شده است و به همین دلیل در کنار خواص ماهی، خواص روغن زیتون را نیز در خود دارد.روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب مفید امگا 6 است که در کنار اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی؛ همه اسیدهای چرب ضروری برای بدن را دارا است. مجموع این اسیدهای چرب باعث پیشگیری از بیماری های قلبی ،برخی از انواع سرطان ها و بهبود زخم معده می شود.تن ماهی در روغن زیتون یکی از سالم ترین غذاهایی است که به عنوان میان وعده برای کودکان به خصوص در زمان امتحانات و ورزشکارانی که نیاز به مصرف بالای پروتئین و انرژی دارند توصیه می شود.
البته لازم به ذکر است که درتهیه ماهی تن معمولی از روغن های معمولی مانند روغن آفتابگردان استفاده می شود.
4_ماهی تن در روغن:
ماهی تن در روغن، سنتی ترین نوع تن ماهی است .برای تهیه این محصول ،عملیات کنسرو
سازی را روی ماهی تن انجام می دهند و به جز افزودنی های مجاز،طعم دهنده دیگری به آن اضافه نمی شود.خواص و مضراتی که برای تن ماهی برشماردیم ،در این نوع تن ماهی به طور کامل وجود دارد . نویسنده: سمانه گلریز

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.