آشنایی با چند مدل نوار نقاله

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
  • بازدید : ۲۷۶۰
از جمله دلایلی که باعث تولید واستفاده از نوار نقاله و بالابر در صنایع غذایی میگرددمیتوان به بالا بردن راندمان تولید،جابجایی مواد بدون دخالت هرچه کمتر کارگان برای سود دهی بیشتر نام برد.نوار نقاله، درکارخانه هابخش عمده ای را به خود اختصاص دادهو بزار بسیار مهمی تلقی میشود.در این مقاله به کاربرد انواع مختلف نقاله می پردازیم.انواع نقاله ها به شرح زیر میباشد:
Slat conveyor:
این نقاله از صفحه های باریک کنارهم(نه سوار بر روی هم)ویک یا دو زنجیر که بر روی یک چرخ دنده متحرک سوار هستند که باعث حرکت مجموعه میشود.






Apron conveyor:
این مدل از نوار نقاله از صفحاتب که پشت سرهم بدون فاصله روی هم میخوابند تشکیل شده است.همچنین دارای ابعاد بسیار بزرگ میباشندو قسمتهایی مانند زنجیر،چرخ دنده،و بین صفحه ها که امکان دارد اعضای بدن واشیارا بگیرد.بدین منظور باید حفاظ گذاری گردد.این نقاله به دو صورت شیب کم یا افقی استفاده میشود.

Flight conveyor:
این نوار نقاله مانندslat conveyor می باشد.علاوه بر اینکه صفحه های پلکان شکل با زاویه راست به زنجیر انصال پیدا کرده است. این نوار نقاله به صورتسطح شیب دارو یا افقی به کار خواهد رفت.


CHAIN CONVEYOR :

این مدل نقاله ،فرم های بسیار زیادی میگیرد.ولی اجسام را به حالت یدک کشیدن یا هل دادن جا بجا میکند.

اما بعضی از آنها مستقیما خودشان حرکت می کنندکه در انواعSLIDING CHAIN CONVEYOR ROLLING DRAYوجود دارد. این نقاله ها تشکیل شده از یک زنجیر بدون انتها که سر و ته آن بهم وصل شده که بوسیله یک موتور محرک نگه داشته شده وآن را حرکت می دهد این کانوایرها در کارخانجات اتومبیل سازی جهت انتقال بدنه اتومبیل برای شستشو و رنگ زدن و همچنین در کارخانه کاغذسازی که بصورت عمودی ورق ها را میگیرد و بالا می برد و غیره استفاده شده است. این کانوایر بصورت انتقال اشیاء در یک سطح یا سطح شیب دار کاربرد دارد. در قسمت برگشت این زنجیر باید کاملا حفاظ گذازی شود و همچنین در هر دو طرف مسیر حرکت این زنجیرها بایدHAND RAIL نصب نمود تا اشخاص نتوانند در این مسیر قدم بزنند یا عبورکنند

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.