جند نکته درمورد ترشی:

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
  • بازدید : ۲۷۲۲
اعتماد نکنید
ترشی‌های آماده هم به صورت باز در مغازه‌ها و هم به صورت کارخانه‌ای قابل خریدمی باشند. در ترشی‌های کارخانه‌ای امکان استفاده از رنگ‌های خوراکی و مواد نگهدارنده زیاد می باشد. این ترشی‌ها به احتمال قوی میکروب نداشته و سالم می باشند اما ممکن است خواص آن‌ها به اندازه خواص ترشی تازه نباشد. از طرفی روی ترشی‌های باز که در مغازه‌ها فروخته می‌شود نظارتی وجود نخواهد داشت. این ترشی‌ها ممکن است آلوده به قارچ شده باشند، بنابراین اگر خانواده شما به مصرف ترشی گرایش دارند، بهتر است خودتان در منزل آن را درست نمایید و در تهیه آن از سبزیجات تازه استفاده نمایید. نعناع و جعفری تازه هم بوی خوبی به ترشی شما می‌دهند و هم خواص بیشتری خواهد داشت.
مواظب دستگاه گوارش خود باشید
پزشکان معتقدند مصرف بی‌رویه و زیاد ترشی احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش میدهد. یک تحقیق نشان داده در مناطقی از جهان که مصرف ترشی بالاست خطر ابتلا به سرطان معده و مری بیشتر گزارش گردیده است. به علاوه ترشی برای کسانی که اثنی عشر یا زخم معده دارند،بسیار مضر است. پزشکان به این افراد داروهایی تجویز می‌کنند تا از شدت اسید معده کاسته شود و زخم بهبود پیدا یابد. اما ترشی اسید معده را زیاد و زخم را شدید‌تر می‌کند. ترشی برای کسانی که احساس ترش کردن یا ریفلاکس معده دارند هم توصیه نمی گردد.
دشمن دندان‌ها
در عین حالی که گفته میشود، سرکه باعث از بین بردن بوی بد دهان و جزم زدایی دندان‌ها می‌شود و توصیه می‌کنند هفته‌ای یک بار دندان‌ها را باسرکه شستشو دهید،اما اساتید دانشگاه دندانپزشکی معتقداند که مواد ترش موجود در ترشی‌ها که حاوی غلظت‌های اسیدی بالا یی دارند، دقیقا مانند مواد شیرین باعث آسیب رسیدن به لثه‌ها ومینا دندان و تخریب و فساد دندان میگردد.

ترشی را با ماست نخورید
بجز ناراحتی‌ گوارشی که اصلیترین اثر استفاده از ترشی‌های تیز وتندمی باشد، تحقیقات نشانمیدهد استفاده زیاد از ترشی می‌توان باعث آرتروز و رسوب مایعات بین مفصلی گردد. ساییدگی استخوان و پوکی استخوان هم از عوارض مصرف زیاد ترشیمی باشد. خاطرنشان میشود که ترشی را به همراه ماست میل نکنید، زیرا اسیدلاکتیک موجود در ماست به همراه اسید استیک موجود در ترشی برای کسانی که معده حساسی دارندبسیار آزاردهنده میباشد.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.