چند نکته درمورد ترشیجات

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
  • بازدید : ۲۶۵۶
درباره ترشی، مضرات و فواید آن باورها و اعتقاداتی زیادی وجود دارد، و برخی از انها فاقد دلایل علمی اثبات شده میباشد. اعتقاد به سوزاندن چربی یکی از این باور‌هاست. آنچه که مشخص است، بیشتر خواص ترشی‌ها به pH اسیدی آن بستگی دارد.

بخش اصلی در ترکیبات ترشی سرکه می باشد. سرکه از مواد غذایی محسوب میشود که بر اثر تخمیر قند میوه به وسیله باکتری‌ها تولید میگردد. بهموجب وجود اسید استیک، سرکه خاصیت اسیدی پیدا کرده و با تغییر pH از رشد بسیاری از میکرو ارگانیسم‌ها جلوگیری به عمل می اورد. بنابراین برای نگهداری مواد غذایی که در حالت عادی و طبیعی در مدت زمان کوتاه دچار ا فسادهای میکروبی متفاوتی می‌شوند بهترین نگهدارنده سرکه است. با توجه به ارزش غذایی غذاهای تخمیری به نظر می‌رسد که سرکه هم واجد برخی از این ارزش‌ها باشد. فعالیت مفید باکتری ها در غذاهای تخمیری باعث به وجود آمدن ترکیب شیمیایی جدیدی می‌شود که برای سلامت انسان مفیداست. به جز سرکه تقریبا با تمام میوه‌ها و سبزی‌ها می‌توان ترشی درست کرد. تهیه راحت و طعم عالی ترشی‌های مختلف این ماده غذایی را به یکی از چاشنی‌های محبوب تبدیل میکند.

چند نکته درمورد ترشی ها:

▪ ترشی را در ظروفی درست نمایید که بتوان آن را در یخچال نگهداری کرد. به علاوه از نگهداری ترشی در ظرف فلزی مخصوصا، آلومینیوم خودداری نمایید. انواع ظروف سفالی و شیشه بهترین ظروف برای نگهداری ترشی‌ می باشند.

▪ اگر ترشی دوست دارید ، به میزان دلخواه به آن گرد فلفل قرمز یا سیاه اضافه نمایید.

▪ برایرقیق کردن سرکه‌های خانگی که اصولا ترش می باشند ،آب را بجوشانید و به سرذگه اضافه کنید.

▪ مواد اولیه اعم از سبزی‌ها و میوه را به صورت کامل بشویید.

▪ خوردن ترشی همراه با غذا ، اشتها را افزایش میدهد. به همین جهت برای جلوگیری از افزایش وزن در خوردن ترشی زیاده روی نکنید.برای تولید،یک ترشی خوب ،اولاً مواد باید کاملاً تازه تهیه شوند، دوما مواد باید کاملاً خشک بوده و به هیچ عنوان آب نداشته باشد تا ترشی دچار کپک نشود.

 

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.