نکاتی که در پخت مربا باید درنظرگرفت

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
  • بازدید : ۲۵۲۶
اصولا میوه ها را باید سالم و رسیده انتخاب کرد، تا مربای آن خوش طعم‌تر و خوش‌رنگ‌تر باشد و برای مدت بیشتری قابل نگهداری باشد.
- هر بار بیش از 2 الی3کیلو میوه تهیه نشود.
- میزان شکر مصرفی که درپخت مربا مورد استفاده قرار می‌گیرد بستگی به میزان مدت نگهداری مربا دارد. چنانچه برای مدت زیادی، قصد دارید آن را نگه داری نمایید، مقدار شکر بایستی حدود ۵/۱ برابر میوه باشد.
- اگر میوه آبدار می باشد، نیاز به اضافه کردن آب نخواهد داشت، باید شکر و میوه را با هم مخلوط کرده و برای مدت زمان۲۴ ساعت کنار گذاشته ، تا مقداری از آب میوه با شکر مخلوط شود .
- تهیه مربا از میوه های ترش میباست، در مدت زمان کوتاه صورت بگیرد. بنابراین باید شربت قند قبلاً پخته شودو قوام آورد و میوه ترش برای مدت کوتاهی در آن پخته شود.
- برای جلوگیری از شکرک زدن مربا، باید به مربا کمی اسید (جوهر لیمو ویا آبلیمو) اضافه کرد. بهتر است این عمل در انتهای مرحله پخت مربا صورت پذیرد.
- جدا کردن، کف از روی مربا باید در انتهای کار صورت پذیرد. برای جلوگیری از تولید کف، به اندازه یک قاشق کره به آن اضافه نمایید.
- پخت مربا می بایست، سریع با نظم و شعله زیاد و باهم زدن با کفگیر به صورت منظمانجام شود. هر چه میوه ریزتر باشد، عمل حرارت دادن باید سریع‌تر انجام نمود. درمیوه‌ درشت عمل پخت به آرامی صورت می‌گیرد تا آب میوه وارد شربت شده و قند شربت نیز به داخل میوه نفوذ کند.
- پخت مربا میبایست، در ظرف در باز انجام شود.
- مربا را در ظروف شیشه‌ای کوچک نگهداری کنید، تا بدین صورت پس از هر بار، بازکردن در آن، طی مدت کوتاهی مصرف شود.
- مربا باید در مکانی سرد و خشک نگهداری شود.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.