تفاوت مربا و مارمالاد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
  • بازدید : ۲۶۸۲
اصولا یکی از اهداف تولید مربا ،حرارت دادن به میوه های یک فصل برای افزایش طول عمر آنها برای غیر فصل شان است؛ اما این هدف، مهم ترین هدف تولید نمی باشد. درواقع شاید بتوان گفت تولید مربا با هدف ایجاد تنوع درگنجاندن یک غذای تازه در صبحانه بوده است. ▪ تفاوت مربا و مارمالاد در چیست؟
اصولا در فرآیند تولید مربا، تکه های میوه قابل رویت را داخل شهدی شیرین قرار میدهیم. حال اگر طی فرآیند تولید، میوه ها پخته شوند، آنها را هم بزنند، و آب و شکر مخلوط شود و به شکل خمیر در میاید ، آن وقت است که می توانیم
گفت به جای مربا، مارمالاد اماده شده است.

▪ چرا رنگ مرباهای صنعتی با مرباهای خانگی تفاوت دارد؟

گاهی بعضی مرباهای صنعتی از مرباهای خانگی، تیره تر و برخی هم روشن تر می باشد. مثلا مربای هویج صنعتی روشن تر از مربای هویج خانگی میباشد. گاهی مربای آلبالو یا توت فرنگی صنعتی از نوع خانگی تیره تر است. رنگ مربا اصولا به نوع میوه ای که در تهیه آن استفاده می شود، بستگی دارد. از سوی دیگر، زمان ومقدار حرارت دادن مربا نیز در روشن یا تیره ترشدن مربا موثرمی باشد، یعنی هر میزان شکر و میوه را در و در زمان بیشتر و حرارت بالاتر ی جوشانده شود مربا تیره تر خواهد شد.
زیرا کربوهیدرات های موجود و شکر در مربا میسوزد و واکنش «می لارد» (قهوه ای شدن) در آن رخ داده و بنابراین هرچه مربا حرارت بیشتری داده شود، تیره تر میشود.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.