انواع روش پخت کمپوت

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
  • بازدید : ۲۷۱۰
1-روش اول:میوه مورد نظر و کمی شکر و آب را در قابلمه میریزیم، مستقیماً روی حرارت قرار میدهیم تا کمی به جوش آید، بعد از روی حرارت بر می داریم که این نوع کمپوت مانده گاری زیادی ندارد، نهایتاً چند روزی بیشتر در یخچال قابل مصرف نخواهد.
2- روش دوم :در زمان پخت کمپوت ، اگر کاملاً شرایط درست شدن کمپوت رعایت شود، مانده گاری بالایی خواهد داشت. شاید نیز بتوان چندسالی آن را نگه داشت. برای اینکه کمپوت خوبی درست شود، میوه هایی که انتخاب می شود،باید کاملا مرغوب باشد، له شده نباشد و زدگی نداشته باشد و خوب شسته و خشک شود و داخل شیشه های در فلزی استریل شده ریخته شود تا بالای شیشه پرگردد و در یک قابلمه پر آب روی حرارت قرار داده شود تا بجوش آید و از روی حرارت برداشته و شکر کم کم به آن اضافه میشود تا به مرحله اشباع برسد یعنی شکر دیگر در آب حل نگردد.وقتی که سردگشت روی میوه های داخل شیشه می ریزیم تا لب به لب شود و در شیشه ا ی را می گذاریم و شیشه ها را داخل یک قابلمه چیده و آب سرد ریخته تا 2 سانت مانده به در آن و روی حرارت گذاشته و زمانیکه آب درون قابلمه به نقطه جوش برسد برای آن زمان گرفته و بعد از گذشت زمان لازم از روی حرارت برداشته و یکی یکی در شیشه ها را مجدداً سفت کرده، سرد که شد در کمد گذاشته و هر وقت که نیاز بود استفاده نمود. اگر تمام نکات رعایت گردد و در شیشه هوا نکشد با این روش بهترین کمپوت درست خواهد شد و این عمل هم به اقتصاد خانواده کمک می کند و هم به سلامت بودن خانواده ، چون مواد شیمیایی و ضدکپک و غیره در آن بکار رفته نشده است.
زمان پخت انواع کمپوت:
توت فرنگی : میوه هایی مانند توت فرنگی، زمان پخت آن از زمان جوش آمدن آب 5 دقیقه کافی می باشد.
گیلاس: برای میوه هایی مانند گیلاس و آلبالو هسته آن را در نمی آوریم و زمان آماده سازی آن از لحظه جوش آمدن آب 10 دقیقه کافی میباشد.
زردآلو : میوه هایی مانند شلیل،زردآلو، هلو، را هسته آن را در آورده و پوست هلو را نیز گرفته و زمان پخت آن از زمان جوش آمدن آب حدود15 دقیقه کافی میباشد.
سیب : میوه هایی مانند گلابی و سیب پوست و دانه آن را جدا کرده و زمان آماده سازی از زمان جوش آمدن آب 20 دقیقه کافی میباشد. خاطرشان میشود که باید سیب یا گلابی تکه تکه شود.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.