تنها ۲ درصد عسل تولیدی صادراتی است

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
  • بازدید : ۳۶۷۹
او با اشاره به موضوع اصل ارگانیک اذعان کرد : ارگانیک پدیده جوانی است که طی سال های اخیر به سبب برگزاری نمایشگاه های این تولیدات جلب توجه مردمان را به همراه داشته ولی این دستور کافی نبوده و می بایست به سرعت تولید محصولات طبیعی خویش را ارتقاء دهیم . 
نائب رئیس وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد : بر پایه ی آمار بیشتراز 80 هزار تن تولید عسل داریم و از نگاه تعداد زنبور جایگاه چهارم و در ساخت عسل , جایگاه هشتم در دنیا را به خویش اختصاص داده‌ایم که‌این امر بیان‌کننده کاهش میانگین ساخت است . 
نائب رئیس امور تولیدات دامی بابیان این‌که تنوع محصولات عسل اعم از ژله رویال نقش مهمی در اقتصادی کردن تولید دارد , اظهار کرد : این امر فقط با آموزش کشاورزان حاصل میشود . 
او با اشاره به اثرات تولید محصول طبیعی درکشور عنوان کرد : اگر‌چه رفتن به سمت و سوی ایجاد محصولات طبیعی با کاهش 30 الی 40 درصدی همراه بوده اما به سبب قیمت های بالای این محصولات , کاهش میزان ساخت را جبران میکند , ضمن آنکه درحفظ سلامت افراد محیط زیست و توسعه پایدار در بخش کشاورزی نقش بسزایی دارد . 
این مقام مسئول بابیان این‌که زنبور عسل حشره ای است که به یک مزرعه یک هکتاری اکتفا نمی کند , اظهار داشت : برای تولیدات عسل طبیعی , دست‌کم می بایست در شعاع 10 کیلومتری پروتکل‌های اضطراری را رعایت نمایند . 
او راجع‌به آخرین وضعیت صادرات عسل اعلام‌کرد : در شرایط کنونی فقط 2 درصدعسل تولیدی معادل 1500 الی 1600 تن به بازارهای هدف صادر می‌شود البته این امر به معنای آن نیست که ایجاد عسل مطلوب نداریم , بلکه به سبب فقدان مزیت قیمتی قابلیت حضور پررنگ در بازارهای هدف نیست . 
به گفته رکنی ایجاد عسل طبیعی نقش به سزایی در جهش میزان صادرات دارد .

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.