آبمیوه‌ ۳۰ درصد گران شد; واردات فراوان حبوبات قیمت را پایین نیاورد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
  • بازدید : ۲۴۰۰
کرباسی گفت: به بهانه تنظیم بازار و متعادل کردن قیمت حبوبات، نخود، لپه و عدس به مقدار فراوان وارد کردند اما این کالاها با قیمت تولید داخلی به فروش می رسد
عباس کرباسی، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان داشت: خریدهای مردم بسیار کاهش یافته است و روز به روز نیز بدتر می‌شود، سال‌های پیش در اوایل اسفند خرید از بنکداران رونق داشت و ادارات نیز برای کارمندانشان سبد کالا تهیه می کردند اما الان خبری از خرید حتی خرید شب عید شرکت ها وجود ندارد.
وی افزود: همکاران من در خیابان خیام، و مولوی بیکار هستند و هیچ فروشی هم ندارند. کسانی هم که خریدی دارند از بنکداران خریدهایشان را تهیه نمی کنند بلکه اقلام خود را از فروشگاه های خارجی و زنجیره ای تهیه می نمایند.
کرباسی در رابطه با قیمت اجناس گفت: تصور می کردیم که با کاهش تعرفه واردات قیمت حبوبات کاهش یابد اما به بهانه تنظیم بازار و متعادل کردن قیمت حبوبات، عدس، لپه و نخود به مقدار فراوان وارد کردند اما هم اکنون آن‌ها را با قیمت مشابه کالاهای ایرانی در بازار عرضه می کنند.
رئیس اتحادیه بنکداران خاطرنشان کرد: برخی کارخانه‌ها نیز بدون هیچ گونه دلیلی بر روی قیمت اجناس خود کشیده اند، از جمله این کالاها آبمیوه است که 30 درصد گران شده است و این گرانی به ضرر مصرف کننده است و هیچ کس هم نیست که بر روی این گرانی‌های بدون دلیل نظارتی داشته باشد.

خبرگزاری نسیم آنلاین-95/12/11

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.