آغاز صادرات لبنیات به روسیه تا عید

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
  • بازدید : ۲۸۸۷
دبیر انجمن صنایع لبنی از ارسال اولین محموله فرآورده‌های لبنی به کشور روسیه تا قبل از آغاز تعطیلات نوروزی خبر داد.
رضا باکری در گفتگو با مهر درباره آغاز صادرات اولین محموله محصولات لبنی به کشور روسیه اظهار داشت: این محموله قبل از آغاز تعطیلات نوروزی به روسیه ارسال خواهد شد، ضمن اینکه این صادرات فعلا فقط شامل پنیر است.
وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی می‌شود چقدر محصول لبنی بتوانیم به روسیه صادر کنیم، افزود: تصور ما بر این است که بتوانیم سالانه حداقل ۵۰۰ میلیون دلار محصولات لبنی به روسیه صادر کنیم.
دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه در حال حاضر کل میزان صادرات کشور سالانه ۶۴۰ میلیون دلار است، اضافه کرد: در صورت تحقق صادرات به روسیه این عدد تقریبا دو برابر خواهد شد.
باکری همچنین رکود حاکم بر بازار محصولات لبنی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تصور بنده این است که در شش‌ ماه نخست سال ۹۵ تغییرات محسوسی در قیمت لبنیات اتفاق نخواهد افتاد.
وی با بیان اینکه همه چیز بستگی به نرخ تورم دارد، تصریح کرد: اگر دولت بتواند نرخ تورم را به کمتر از ۱۰ درصد در سال ۹۵ کاهش دهد، اثربخشی چنین تورمی بر روی قیمت تمام شده محصولات لبنی بیشتر از ۳.۵ درصد نخواهد بود، بنابراین اعداد و ارقام آن‌گونه نیست که ما تغییرات محسوس و اثرگذاری را در قیمت‌ها احساس کنیم.

خبرگزاری مهر- 94/12/11

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.