دستگاه سیل کن

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
  • بازدید : ۷۴۸

دستگاه سیل از آن نوع دستگاه های بسته بندی است که بسیار مفید و پرکاربرد برای بسته بندی انواع سالاد وسبزی، غذاهای آماده، فلافل، ناگت، انواع نوشیدنی ها، عسل، مربا و ترشی ... می باشد.

مبنای کار انواع دستگاههای بسته بندی سیل بر اساس استفاده از حرارت یا امواج القایی جهت چسباندن سلفون یا فویل آلومینیوم برای پلمپ انواع بسته بندی ها می باشد.

روش تولید گرما و چسباندن و یا همان سیل کردن تفاوت اصلی در این دو دستگاه سیل می باشد که در مدل حرارتی این عملیات توسط یک المنت برقی انجام می شود و در نوع القایی همانگونه که از اسم آن مشخص است از یک سری امواج القایی برای گرم کردن فلز آلومینیوم استفاده می شود.

 انواع دستگاه سیل حرارتی

مبنای عملکرد سیل حرارتی به این ترتیب است که ظرف یکبار مصرف در درون دستگاه قرار می گیرد و سپس توسط قالب هولدر به داخل دستگاه می رود . در این مرحله کلگی دستگاه با استفاده از المنت حرارتی و پرس سلفون را به دهانه ظرف چسبانده و تیغه برش دور تا دور ظرف را برش می دهد و سلفون اضافه را جدا می کند. بعد از انجام عملیات سیل، ظرف از دستگاه خارج می شود. برای انجام این پروسه روش و مکانیزم های مختلفی برای تیراژهای خاص، عملکرد و هدف خاص طراحی و ساخته شده است.

 از جمله مکانیزم های مورد استفاده در سیل حرارتی

سیل های رومیزی: معمولا برای تناژهای کم

سیل های رومیزی روتاری: برای تناژهای متوسط

سیل های ریل خطی: برای تناژهای بالا

 هر کدام از دستگاه های سیل مزایا و ویژگیهای خود را دارند و در جای خود بهترین انتخاب هستند.

از مزیت های دستگاه سیل رومیزی، کوچک و جمع و جور بودن آن است که با هزینه اندک می تواند کار یک تولیدی کوچک را انجام بدهد و حتی در برخی موارد در منازل هم کاربرد دارد. سهولت کار با این دستگاه و عدم نیاز به کمپرسور و تجهیزات جانبی و ... باعث شده که اپراتورهای تازه کار و تولیدی های کوچک بیشترین استقبال را از این نوع دستگاه سیل داشته باشند.

 انواع دستگاه سیل القایی

انواع مدل این دستگاه به شکل های مختلفی ساخته می شود و از جمله دستگاه های بسیار پرکاربرد در صنعت می باشند. با تکنولوژی جدیدتر و بهتری که نسبت به دستگاه های سیل حرارتی دارند، مزیت های خاصی دارند:

 1. سیل کردن بدون تماس و با سرعت بسیار بالا

2. عدم وجود قطعات مکانیکی زیاد در دستگاه و در نتیجه عمر بالای دستگاه

3. هزینه نگهداری و سرویس بسیار پایین

4. عدم التزام به قالب خاص

 

 

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.