لبنیات گران می شود؟

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
  • بازدید : ۲۵۶۰
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: با توجه به درخواست کارخانه داران مبنی بر افزایش قیمت ها، مدارک و ادله مستند برای تصویب این موضوع در اختیار سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده قرار گرفت.
محمد رضا گنجی مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی، با اشاره به تقاضای کارخانه داران مبنی بر افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار اظهار داشت: در تعطیلات نوروز دو برند مطرح لبنی به سبب افزایش هزینه‌های تولید، بدون دریافت مجوز اقدام به افزایش قیمت نمودند که مجدد با دستور سازمان حمایت اصلاح قیمت‌ها صورت گرفت.
وی در ادامه افزود: با توجه به درخواست کارخانه داران مبنی بر افزایش قیمت ها، مدارک و ادله مستند برای تصویب این موضوع در اختیار سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده قرار گرفت که ظرف یک ماه آینده نرخ‌های جدید متناسب با هزینه‌های تولید از سوی سازمان اعلام می‌شود.
گنجی در پاسخ به این سؤال که احتمال افزایش چند درصدی قیمت وجود دارد، بیان کرد: با وجود افزایش هزینه‌های حمل و نقل، انرژی، دستمزد و... احتمال تأیید افزایش ۱۰ درصدی قیمت از سوی سازمان حمایت وجود دارد.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی در پاسخ به سؤال دیگری که افزایش مجدد قیمت‌ها، کاهش سرانه مصرف لبنیات را به همراه دارد، عنوان کرد: برنامه ریزی مسئولین امر باید به گونه‌ای باشد تا هزینه‌های تولید کاهش یابد چرا که کارخانه داران با وجود تسهیلات با نرخ بالای سود بانکی، افزایش همه ساله نرخ بیمه، هزینه‌های کارگری و... چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها ندارند و این درحالی است که این موضوع کاهش سرانه مصرف لبنیات از سبد خانوار را به همراه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به تشویق مسئولان دولتی مبنی بر توسعه صادرات غیر نفتی و تخصیص مشوق صادراتی به محصولاتی نظیر لبنیات افزایش صادرات در سال گذشته را به همراه داشته و این درحالی است که دولت تا کنون یک ریال از مشوق صادراتی در اختیار کارخانه‌های لبنی قرار نگرفته است.
به گفته گنجی اگر دولت یارانه و مشوق صادراتی را در اختیار کارخانه‌های لبنی قرار ندهد، بدیهی است که کارخانه‌های لبنی خواستار افزایش قیمت‌ها باشند.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان – 20/1/96

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.