اولین محموله خاویار ایران به آمریکا رسید

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
  • بازدید : ۲۵۱۵
رئیس سازمان شیلات ایران از ارسال اولین محموله خاویار پرورشی ایران به بازارهای آمریکا خبر داد.
حسن صالحی با اشاره به اینکه این همایش توسط تولیدکنندگان ماهیان خاویاری در کشور برگزارشده، هدف از برگزاری آن را هم‌فکری و برنامه‌ریزی برای مشخص کردن مسیر حرکت آینده پرورش ماهیان خاویاری و پایداری آن برشمرد.
وی بابیان اینکه در سال‌های گذشته تقریباً پرورش ماهیان خاویاری نداشته‌ایم، گفت: با اقدامات خوبی که در دو سه سال اخیر صورت گرفته است؛ در سال گذشته یک‌ونیم تن خاویار و بیش از ۶۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری تولیدشده و امسال امیدواریم که سه تن خاویار و هزار تن گوشت ماهیان خاویاری تولید شود.
رئیس سازما شیلات ایران در ادامه افزود: برنامه‌ریزی ما برای سال پایانی برنامه ششم توسعه تولید ۱۰ تن خاویار و ۱۰ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری است.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته اولین محموله خاویار پرورشی ایران وارد بازارهای آمریکا شد، افزود: سال‌های متمادی خاویار ایران به بازار آمریکا وارد نمی‌شد، اما با توجه به مصرف زیاد آبزیان در آمریکای شمالی، بازار آمریکا بازار بزرگ، جدید و خوبی برای آینده تولیدات داخلی خواهد بود.
صالحی در رابطه با تسهیلات ارزان‌قیمت برای تولیدکنندگان کوچک و متوسط ماهیان خاویاری گفت: به‌موجب تفاهم‌نامه‌ای که بین شیلات، بنیاد مستضعفان و استانداران استان‌ها شمالی منعقد شد، این تولیدگران می‌توانند از تسهیلات با نرخ کمتر از هفت درصد که توسط استانداری، بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، بهره برند.
وی در رابطه تولیدکنندگان بزرگ نیز گفت: این تولیدکنندگان مستقیماً از طریق سازمان شیلات، وزارت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.
صالحی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ بیش ۸۰ هزار تن آبزیان و ۳۵۰ میلیون دلار ارزآوری در صادرات داشته‌ایم، ابراز امیدواری کرد که در سال جاری این رقم به ۳۸۰ میلیون دلار صادرات محصولات شیلاتی برسد.
وی کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی، حوزه شمال دریای خزر و اوراسیا، کشورهای حوزه خلیج‌فارس و خاورمیانه را مقصد صادرات محصولات شیلاتی ایران برشمرد.


خبرگزاری مهر-95/12/4

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.