امسال آجیل شب یلدا گران نشده است.

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
  • بازدید : ۲۵۲۶
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه گفت: امسال قیمت آجیل شب یلدا در کرمانشاه هیچ تفاوتی با سال گذشته نداشته است.
مرتضی شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه امسال هیچ افزایش قیمتی در آجیل نداشتیم و قیمت‌ها مشابه سال گذشته است.
وی با بیان اینکه کمبود آجیل شب یلدا در بازار نداریم، اظهار کرد: انواع پسته، بادام، بادام هندی، فندق، گردو، تخمه ژاپنی، تخمه کدو و ... در بازار وجود دارد.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه ادامه داد: ارقام مختلفی از انواع پسته، بادام، فندق و ... داریم که هریک بر اساس کیفیت و درجه‌ای که دارند قیمت متفاوتی هم دارند و از همین رو نمی‌توان قیمت مشخصی برای انواع آجیل اعلام کرد.
شهبازی از افزایش نظارت بر واحدهای عرضه آجیل و خشکبار سطح شهر خبر داد و تاکید کرد: هم اکنون حدود 100 تا 150 واحد آجیل و خشکبارفروشی در کرمانشاه داریم.
وی اظهار کرد: مردم هرگونه تخلف از جمله عرضه آجیل بی‌کیفیت، گرانفروشی، عدم درج قیمت و صدور فاکتور و ... را می‌توانند با دفتر اتحادیه واقع در خیابان "حدادعادل" در میان بگذارند.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه بیان کرد: البته ما هیچ نظارتی بر آجیل دستفروش‌ها، وانت‌های سیار و حتی غرفه‌های آجیلی که اکنون در نمایشگاه برپا است، نداریم.
شهبازی از مردم هم خواست آجیل را از مغازه‌های معتبر تهیه کنند، چون سلامت و کیفیت آجیل دستفروشان به هیچ عنوان مورد اعتماد نیست.هم اکنون میانگین قیمت آجیل در کرمانشاه به این شرح است:

پسته بسته به نوع آن از 38 تا 60 هزار تومان، بادام ایرانی 66 تا 76 هزار تومان، بادام خارجی 55 تا 64 هزار تومان، فندق پوست‌دار 35 تا 44 هزار تومان، تخمه کدوگوشتی 21 تا 24 هزار تومان، تخمه ژاپنی 30 تا 46 هزار تومان و هر کیلو بادام هندی 60 تا 65 هزار تومان.خبرگزاری ایسنا-95/9/30

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.