مضرات پفک

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
  • بازدید : ۲۶۸۰
چیپس و پفک از جمله خوراکی هایی است که دارای اثرات جبران‌ناپذیری است، که تعداد زیادی از کارشناسان علوم غذایی در این مورد همنظر هستند.
استفاده از نمک برای خوشمزه کردن پفک وچیپس به میزان زیاد، باعث صدمه دیدن کلیه ها،تجمع آب در بدن و در نتیجه ی آن تورم بافت‌ها وبالا رفتن فشار خون و سکته‌های مغزی و قلبی و تغییر ذائقه افراد به شور‌خواری میگردد.
در تهیه پفک پودر ذرت پرس میگردد و در حرارت بسیار زیاد قرار گرفته تا پر حجم گردد ودراین شرایط، روغن موجود در پفک سوخته و پراکسید تولید میشود که در برابر نور و حرارت میزان آن زیاد می شده و بنابراین خوردن آن سلامتی افراد رامورد تهدید قرار میدهد. .
متاسفانه استفاده از روغن ترانس بالا در تولید پفک وچیپس باعث چربی خون وبالارفتن وزن، و بیماری های قلبی عروقی می گردد. ونیز استفاده از روغن هایی که بصورت مکرر برای سرخ کردن استفاده می شده و غالبا رنگ کدر و مات و بوی روغن سوخته را به محصول میدهد، از خطرناک‌ترین مواردی می باشد، که می تواند منجر به سرطان‌زا شدن و مسمومیت چیپس گردد.نمک زیاد موجود چیپس و پفک برای کلیه‌ها و تجمع آب در بدن و درنتیجه تورم بافت‌ها و افزایش فشار خون و سکته‌ مغزی و قلبی میگردد .
گرما دیدن زیاد محصول در طول فرآیند سرخ کردن منجر به ایجاد رادیکال‌ آزاد پراکسید میگردد،که ضرری شبیه به مواد شیمیایی در دود سیگار را داراست و سبب ابتلا به سرطان مثانه، سینه و ریه می گردد.
طبق تحقیقات انجام شده،پفک تا 9برابر وزن خود آب جذب کرده که همین کارباعث پر شدن معده کودکان و احساس سیری وبی اشتهایی کودکان به وعده های اصلی غذایی میشود که در نتیجه این امر کودک مصرف کننده رابه بیماری‌هایی همنچون کوتاهی قد، کم‌خونی، پوکی استخوان و و تضعیف و ریزش مو پس از مصرف بسیار زیاد این فرآورده‌ مبتلا میگرداند..
نکته:لطفا از مصرف زیاد پفک در یک وعده و یا بصورت متوالی وبرای دراز مدت اجتناب نمایید.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.