چندنکته جالب در مورد پفک نمیدانید

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
  • بازدید : ۲۶۶۶
"چیز دودلز" یا پفک نمکی نامی است که "موری یوهایی"،شخصی که برای بار اول پفک را تولید نمود برآن گذاشت.و هزاران میلیون نفر در سرتاسر دنیا پفک را از دوران کودکی تا بزرگسالی خورده اند.

برای اولین بار، فرزند یک زوج مهاجر ترک" موری یوهایی " بود، اولین کارخانه "چیز دودلز" یا همان پفک نمکی را در منطقه برونکس نیویورک در اواخر دهه 1950 میلادی احداث کرد.
محصول وی آنچنان محبوبیت وخریداری پیدا نمود که بزرگترین کمپانی تولید تنقلات در آمریکا به نام "بوردن" کارخانه "چیز دودلز" را از صاحبش در سال 1965 خریداری نمود.
پفک نمکی اصولا با مزه وطعم پنیر در بازار عرضه میشود. بلغور آب وذرت در داخل دستگاه اکسترودر پف میکند وبا گذشتن ازخشک کن روی آن مخلوطی از پودر پنیر، روغن گیاهی ، ویا سایر طعم دهنده های مجاز، رنگ مجاز و نمک خوراکی پوشش داده می شود.
در اواخر 1960 پفک وارد ایران شد. در اوایل دهه 1970 میلادی ،کارخانه تازه تاسیس در ایران ایجاد و نام "پفک
نمکی" از سمت شرکت "مینو" بر روی آن قرار گرفت. پاکت قرمز رنگ نایلنی که پفک نمکی شبیه میگو و ترد، در انتظار خورده شدن بودند که بخشی از خاطرات کودکی ایرانیان راشکل میدهد.
موری یوهایی صاحب امتیاز پفک نمکی یا "چیز دودلز" در 27 ژوئیه 2010 به علت مبتلا شدن به سرطان در 90 سالگی در منزل بسیار مجلل خود، در لانگ آیلند نیویورک درگذشت.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.