بستنی های رژیمی: آینده صنعت جهانی بستنی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
  • بازدید : ۲۷۰۰
بالا رفتن آگاهی های مصرف کنندگان جهانی مواد غذایی باعث گرایش بیشتر آنها به سوی مواد غذایی سالم شده است به طوری که این روند در بسیاری از صنایع غذایی جهان به وضوح دیده می شود، در این میان صنعت بستنی نیز به عنوان یکی از مواد غذایی پرطرفدار در سطح جهان از این تاثیر برکنار نبوده و گرایش زیادی از سوی مصرف کنندگان نسبت به بسنتی سالم تر و بالطبع کم چر ب تر دیده می شود.در این گزارش پس از تبیین صنعت بستنی در جهان و معرفی بزرگ ترین بازارهای آن، به طور خاص به بازار بستنی سالم و بستنی غیر لبنی خواهیم پرداخت. بالا رفتن آگاهی های مصرف کنندگان جهانی مواد غذایی باعث گرایش بیشتر آنها به سوی مواد غذایی سالم شده است به طوری که این روند در بسیاری از صنایع غذایی جهان به وضوح دیده می شود، در این میان صنعت بستنی نیز به عنوان یکی از مواد غذایی پرطرفدار در سطح جهان از این تاثیر برکنار نبوده و گرایش زیادی از سوی مصرف کنندگان نسبت به بسنتی سالم تر و بالطبع کم چر ب تر دیده می شود.
همچنین علاوه بر کاربرد مواد کم چرب در این صنعت، استفاده از مواد و عناصر طبیعی نیز در دستور کار بسیاری از تولیدکنندگان بستنی در سطح جهان قرار گرفته است. قرار گرفتن برچسب های مبنی بر حفظ رنگ و طعم بستنی نیز به مصرف کنندگان این اطمینان را می دهد که بستنی های سالم تر به لحاظ طعم و مزه چیزی از انواع قدیمی تر خود کم ندارند.
آمریکا: بزرگ ترین بازار بستنی

ایالات متحده آمریکا دارای بزرگ ترین بازار بستنی از نظر حجم است و جالب است بدانید که این کشور دارای بالاترین میزان مصرف سرانه بستنی نیز در سطح جهان بوده و به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده جهانی این صنعت محسوب می شود، البته باید اذعان کرد که در سال های اخیر این میزان مصرف به دلیل افزایش نگرانی های مصرف کنندگان در مورد سلامت رژیم غذایی تا حدی تغییر یافته است، اما با این حال، کماکان ایالات متحده آمریکا بزرگ ترین بازار مصرف این محصول را از آن خود کرده است.
بازار بستنی چین هم ردیف با بازار آمریکا
اگرچه ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگ ترین بازار بستنی در جهان شناخته می شود، اما صنعت بستنی در چین به طور روزافزونی در حال رشد بوده و تقریبا در ردیفی نزدیک یا مساوی با ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. یک مقایسه آماری در رشد این صنعت در سال 2014 در دو کشور مذکور، جایگاه مهم چین را در بازار جهانی بستنی نشان می دهد.
ارزش بازار بستنی در فاصله سال های 2008 تا 2014 در کشور چین به میزان دوبرابر رشد داشته که نشان دهنده رشد قابل ملاحظه این صنعت در کشور مذکور است. یک افزایش 90درصدی در صنعت بستنی این کشور دیده می شود که آن را در سال 2014 به ارزشی بیش از 11میلیارد دلار رسانده است.
در همین حال بازار بستنی ایالات متحده آمریکا با نشان دادن یک نرخ رشد 15درصدی در همین مدت به ارزش 11میلیارد دلاری رسیده است که چنین آماری نشان دهنده رشد قابل توجه چین در سال های اخیر در صنعت بستنی بوده است به طوری که امروزه به عنوان یکی دیگر از بازارهای بزرگ بستنی جهان در کنار ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.
ایالات متحده آمریکا: پیشرو در مصرف بستنی های رژیمی
روند رشد صنعت بستنی های کم چرب خصوصا در ایالات متحده آمریکا به نحو چشمگیری دیده می شود و تولیدکنندگان این صنعت با قرار دادن برچسبی مبنی بر اینکه طعم و مزه بستنی با کم چرب شدن آن از دست نخواهد رفت، مصرف کنندگان را به استفاده از این ماده غذایی سالم تر ترغیب می کنند.
رشد بازار بستنی های کم چرب در ایالات متحده آمریکا با بزرگ تر شدن این بازار نیز همراه شده است و این امر نشان دهنده گرایش زیادی است که بین مصرف کنندگان این منطقه برای بستنی های سالم تر دیده می شود. به طوری که بازار بستنی در ایالات متحده آمریکا در سال 2015 به ارزشی بالغ بر 12میلیارد دلار رسیده و نرخ رشد سالانه آن نیز حدود 3درصد بوده است.
همچنین محققان پیش بینی می کنند که این صنعت در سال های آینده نیز روند رشد قابل توجهی داشته باشد به طوری که تا سال 2020 به ارزش بیش از 13میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه بیش از 2درصد خواهد رسید. آمار فوق نشان دهنده گرایش عمده مصرف کنندگان آمریکایی به سوی بستنی های سالم تر و کم چرب تر است و می توان گفت که چنین گرایشی به طور کلی آینده جهانی صنعت بستنی را دستخوش تغییرات و تحولات قابل توجهی خواهد کرد.
رشد 8درصدی بازار بستنی غیرلبنی

یکی از نوآوری های عمده در صنعت بستنی مربوط به کاربرد مواد غیرلبنی در این محصول است که در سال های اخیر توجه بیشتری به آن مبذول شده است. این نوع بستنی که مواد عمده آن محصولات گیاهی و طبیعی است، در کنار افزایش آگاهی های مصرف کنندگان نسبت به محصولات غذایی کم چرب تر، مورد توجه مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بستنی قرار گرفته و محققان آینده روشنی را برای آن پیش بینی می کنند به طوری که این بخش از صنعت بستنی در فاصله سال های 2016 تا 2020 رشدی 8درصدی خواهد داشت که نشان دهنده پذیرفته شدن این نوع محصول در بازارهای جهانی است.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.