صادرات پرتقال باعث گرانی نمی‌شود

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
  • بازدید : ۲۵۵۳
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش صادرات مرکبات عاملی برای گرانی آن نمی‌شود. همچنین با توجه به اینکه مرکبات ایرانی نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی‌اش از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، توصیه می‌شود مردم این محصول را بیش از پیش مصرف کنند و در جیره غذایی دانش‌آموزان نیز قرار گیرد.
ابوالقاسم حسن‌پور اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از باغات کشور مرکبات تولید می‌کنند که سالانه بیش از ۴.۵ تا ۴.۷ میلیون تن مرکبات در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۲.۷ میلیون تن آن پرتقال، ۷۰۰ هزار تن نارنگی و بیش از ۵۰۰ هزار تن لیموترش به تولید می‌رسد.
وی افزود: سیاست بازار در مقابل بازار که سال گذشته برای افزایش صادرات سیب صورت گرفت باعث شد که صادرات این محصول چند برابر افزایش پیدا کند، چراکه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود که هر وارد کننده ای بتواند سیب صادر کند، موز را با تعرفه پایین می‌تواند وارد کند در غیر این صورت تعرفه واردات این محصول مانند گذشته خواهد بود که همین سیاست سبب شد صادرات افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: در این راستا برای تقویت صادرات مرکبات سیاست جدیدی اعلام شد و آن اینکه وزارت جهاد کشاورزی به هر تاجری که بتواند سه کیلوگرم پرتقال یا نارنگی صادر کند، مجوز واردات یک کیلوگرم از این محصولات را در بازه زمانی ۱۵ اردیبهشت تا نیمه شهریور ماه سال آینده را خواهد داد که مطمئنیم این سیاست می تواند بر صادرات پرتقال و نارنگی مازاد بر مصرف اثرگذار باشد.
خبرگزاری ایسنا-95/08/15

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.