خواص زیتون

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
  • بازدید : ۲۷۷۵
زیتون ازجمله میوه‌هایی ست که شمادر هیچ برنامه رژیمی را پیدانمیکنیدکه در آن توصیه به مصرف آن نشود.
بسیاری از ما از خواص میوه زیتون بسیار غافلیم و فقط استفاده از روغن زیتون را بسند می‌نمایم. در ادامه تعدادی از خواص بی‌شمار این میوه راذکرمی کنیم تا شما را متقاعد شوید که زیتون را در برنامه غذایی خودحتماجای دهید.

منبع آهن
هر نوع زیتون، مخصوصا زیتون سیاه، سرشار از آهن می باشد. توانایی سلول‌های قرمز خون در حمل اکسیژن در بدن در راه مناسب وابسته به حضور آهن در خونمی باشد. اگر از کمبود آهن رنج می‌برید، بافت‌های شما به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کند و شما به زودی شروع به احساس ضعف خواهید کرد. آهن برای ایجاد تولید انرژی در بدن مابسیار ضروریمی باشد.
تسکین درد
زیتون، یا به عبارت دیگر مواد مغذی ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان‌ها موجود در زیتون، مانند ایبوپروفن طبیعی عمل میکنند.. حدود 50 گرم روغن زیتون مقدار زیادی خواص ضد التهابی دارد که شبیه به 10 دوز ایبوپروفن برای بزرگسالان عمل مینماید که این موضوع می‌تواند، اثباتی در مورد خواص درمانی قوی زیتون باشد.
کاهش وزن
زیتون حاوی نوعی چربی می باشد. که این نوع چربی می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع چربی‌ها می باشد. به نحوی پیوندهای موجود در این نوع چربی راحت‌تر شکسته می‌شوند و مانند دیگر انواع چربی‌در بدن انباشته نمی گردد و با مصرف زیتون می‌توان به تدریج از وزن خودکاسته و از چربی شکمی راحت شوید و مقاومت انسولین راپایین اورید.
مزایای سیستم قلبی عروقی
آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی موجود در زیتون سیاه از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری کرده و می‌تواند از نارسایی قلبی و سکته‌های قلبی جلوگیری به عمل اورد. زیتون حاوی نوعی چربی سودمند میباشد.که باعث کاهش خطر ابتلا به آتراسکلروز و افزایش چربی‌های سودمند و مفیدمیگردد.
مفید برای افراد مبتلابه آلرژی
خواص ضدالتهابی زیتون منجر میگردد، که حتی افراد مبتلا به آلرژی نیز بتوانند از خواص زیتون بهره‌ مند شوند. عصاره زیتون به عنوان یک آنتی هیستامین در سطح سلولی عمل مینماید. آنها می‌توانند با مسدود کردن گیرنده‌های هیستامین که منجر به کاهش واکنش‌های آلرژیک میگردد به این افراد کمک کند. به همین سبب شما باید زیتون را به عنوان غذا ضد آلرژی در برنامه غذایی خود جای دهید. زیتون همچنین می‌تواند جریان خون را افزایش دهد و به کاهش اثرات بسیاری از بیماری‌ها مانند آسم کمک کند.
کمک به داشتن مو و پوست سالم
زیتون سیاه همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب می باشد که باعث محافظت و مرطوب نگه داشتن و تغذیه سلول‌های پوست می‌گردد. ویتامین E موجود در روغن زیتون پوست را از اشعه خطرناک UV محافظت می‌نماید و این بدان معنا ست که ما را از بروز سرطان‌ پوست و پیری زودرس محافظت می‌نماید. بهترین زمان برای مصرف روغن زیتون بعد از دوش گرفتن می باشد، اما شما نباید آن را به عنوان یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا در نهایت با سوختگی مواجه خواهید شد. اگر به دنبال ترکیبی تقویت‌کننده برای موی خود هستید، از مخلوط روغن زیتون و یک زرده تخم‌مرغ استفاده نمایید و آن را بر روی موی خود قرار دهید و بعد از 5 دقیقه موی خود را شسته تا متوجه نخستین اثرات معجزه‌آسای آن گردید.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.