خط تولید دستگاههای بسته‌بندی نانویی قابل‌خوردن در کشور

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
  • بازدید : ۲۶۱۶
محققان رشته‌ علوم و صنایع غذایی دانشگاه تهران با همیاری و همکاری شرکت تعاونی دانش‌بنیان نانونوین پلیمر اقدام به تولید یک بسته‌بندی نانویی کرده اند ، این محصول علاوه بر زیست‌تخریب‌پذیربودن ،میتواند قابل خوردن نیزباشد.همراه با افزایش مبادلات کالا درسراسر جهان، نقش بسته‌بندی به‌عنوان عامل اصلی در عرصه‌ فروش محصولات تولیدی بیش‌ از پیش مورد توجه قرار دارد. از سوی دیگر، با روند رو به رشد تولید کالا در کشور، بسیاری از صاحبان صنایع، سیاست‌گذاران و متصدیان، بر اهمیت بسته‌بندی به‌عنوان یکی از عوامل مهم در حضور موفق در بازارهای خارجی و داخلی پی برده‌اند. 

میلاد روحی، محقق این ایده از فیلم‌های خوراکی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مواد بسته‌بندی زیست‌تخریب‌پذیر یاد نمودند و دراین‌باره اعلام کردند: بیوفیلم‌های بر پایه‌ پلیمر سنتزی معمولاً قابلیت نگهداری و استحکام، کاربرد بیشتری نسبت به انواع طبیعی را دارا هستند. در بین پلیمرهای سنتزی، انواع آب‌دوست آن‌ها به دلیل استفاده از حلال‌های قطبی، ارزان‌تر و کم‌خطرتر هستند و آلودگی کمتری برای محیط‌زیست ایجاد خواهند کرد. به‌علاوه، این‌گونه پلیمرهااصولا خوراکی بوده اند و قابلیت زیست‌تخریب‌پذیری بیشتری دارند. در این طرح، روش‌های بروزی برای بهبود عملکرد و کارایی این پلیمرها در بسته‌بندی مواد غذایی با استفاده از نانوبلورهای سلولز معرفی گردد.
ایشان در ارتباط با زوایای اقتصادی این طرح اعلام کرد: اصلاح ساختار این پلیمر با استفاده از روشی ساده و ارزان انجام شده است. و نیز درون ساختار این پلیمر از یک رنگ با خواص آنتی‌اکسیدانی استفاده گردیده که این موضوع باعث کاهش فساد مواد غذایی داخل بسته‌بندی می‌گردد

.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.