هشدار درباره سفره‌های آلوده یک بار مصرف

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
  • بازدید : ۳۰۲۹
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان نایلون و پلاستیک درباره آلودگی برخی از سفره‌های یک بار مصرف و خطرآفرینی این کالا هشدار داد.
سید رحیم مقیمی اصل با اشاره به بی اطلاعی مردم از آلودگی این سفره ها و در معرض خطر قرار بودن جان مصرف کنندگان افزود: تنها برخورد وزارت بهداشت برای مقابله با این مشکل صدور اخطار برای تولیدکنندگان این کالای غیربهداشتی است. در حالی که این واحدها باید پلمب شده و صاحبان آنها جریمه های سنگین پرداخت کنند.
وی گفت: تولید این نوع کالاهای غیربهداشتی و بی کیفیت علاوه بر از بین بردن بازار داخل تولید کنندگان، محصولات با کیفیت ایرانی را نیز در بازارهای جهانی بی اعتبار کرده است.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان نایلون و پلاستیک، ایران را کشور پیشرو در تولید محصولات با کیفیت پلاستیکی و صادرات آن نسبت به کشور ترکیه ، کره و ژاپن دانست و تصریح کرد:‌ عراق، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و دیگر کشورهای همجوار بازارهای هدف صادرات ایران قرار داشتند که هم اکنون با محصولات ترکیه تامین نیاز می شوند.
مقیمی اصل مصرف انواع مصنوعات پلاستیکی را در ایران سه میلیون تن اعلام کرد و گفت: در تولید محصولات پلاستیکی به ویژه سفره های یکبار مصرف که دارای رنگ کدر و شیری هستند ۷۰ درصد کربنات مصرف شده که این ماده غیربهداشتی و آلوده است.
وی ادامه داد: تمایل مردم برای خرید جنس ارزان قیمت، از دلایل تولید محصولات بی کیفیت و توزیع آن در بازار است.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.