نوشیدن کدام آبمیوه‌های صنعتی مضر نیست؟

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
  • بازدید : ۲۴۹۹
رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به روند ویژگی‌های مفید و مضر برخی از آبمیوه‌های تولیدشده در کارخانه‌های صنعتی و تجاری گفت: افراد برای حفظ سلامت خود فقط باید آبمیوه‌هایی را مصرف کنند که عبارت «بدون افزودنی» روی بسته‌بندی محصول درج شده باشد.
دکتر محمد حسین عزیزی با اشاره به اینکه غلظت آبمیوه می‌تواند نشان‌دهنده سطح بالای کنسانتره میوه آن باشد در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: اغلب آبمیوه های رقیق بخصوص آنهایی که در فویل‌های آلومینیومی بسته‌بندی شده‌اند و در کارخانه های نامعتبر تولید شده‌اند بیشتر حاوی اسانس، آب، شکر، اسید سیتریک، مواد نگهدارنده و رنگ‌دهنده‌ هستند و خواص یک وعده آبمیوه طبیعی را ندارند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس درباره آبمیوه هایی که عبارت غنی‌شده با کلسیم یا ویتامین C بر روی آن ها نوشته شده است گفت: باید ببینیم میزان موادمغذی‌ای که به آبمیوه‌ها اضافه می‌شود می تواند جوابگوی درصدی از نیاز روزانه بدن باشد یا خیر، آن وقت می‌توانیم در مورد محصول غنی‌شده قضاوت کنیم.
وی همچنین اضافه کرد: به برخی از آبمیوه هایی که بر روی بسته بندی آنها عبارت «بدون افزودنی» درج شده است می توان اعتماد کرد و چنین آبمیوه‌هایی را مصرف کرد. بنابراین اگر افراد هر روز از آبمیوه‌های صنعتی سالم و بدون افزودنی تولیدشده در کارخانه‌های معتبر استفاده کنند هم مشکل خاصی برایشان پیش نخواهد آمد.
عزیزی گفت: اغلب نوشیدنی های صنعتی، استریل و پاستوریزه‌ می شوند و با ریختن آنها درون پاکت‌های چندلایه مخصوص، دیگر هیچ میکروبی در آنها رشد نخواهد کرد و در نتیجه نیازی به استفاده از نگهدارنده‌ در آبمیوه‌ نیست. البته باید یادآوری کرد که طی فرایند استریل یا پاستوریزه کردن تا حدودی ویتامین های آبمیوه‌ دستخوش تغییرات تخریبی می‌شود و اگر بسته بندی آبمیوه های استریل و پاستوریزه باز شود احتمال فساد زودهنگام محصول وجود دارد. بر این اساس پاکت‌ آبمیوه‌ای که در آن باز شده حتما باید در دمای یخچال نگهداری شود.
خبرگزاری سلامت آنلاین-95/12/1

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.