یک سوم نمک مصرفی روزانه مردم از نان تأمین می‌شود

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
  • بازدید : ۲۶۰۴
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: بسیار ناراحت کننده است که مردم در طول روز یک سوم نمک دریافتی خود را از نان دریافت می‌کنند که این میزان بسیار وحشتناک است.
رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص میزان بالای مصرف نمک در کشور بیان کرد: نمک دریافتی افراد جامعه از سه روش تامین می‌گردد؛ اولین روش استفاده مستقیم خود فرد از نمک و اضافه کردن آن به غذا بر سر سفره است. راه دوم مصرف غذاهای صنعتی است که میزان نمک بالایی دارند و سوم نمکی است که در مواد غذایی در زمان پخت اضافه می‌شود.
ایشان با اشاره به اینکه حدود 40 درصد از غذایی که مردم مصرف میکنند از موادی است که در صنایع تولید می‌شود، اعلام کرد: برای کاهش میزان دریافت مردم از طریق صنایع غذایی طبق مصوبه شورای عالی سلامت قرار بر این شده است که این میزان به 30 درصد کاهش پیدا کند، که برای رسیدن به این هدف پنج سال زمان مورد نیاز است. در حال حاضر ابلاغیه کاهش میزان نمک به صنایع ابلاغ شده و تا آخر سال اجباری می گردد.
دیناروند با اشاره به اینکه متاسفانه مردم یک سوم از نمک مصرفی روزانه خود را از مصرف نان دریافت می‌نمایند، عنوان کرد: متاسفانه این میزان دریافت نمک بسیار وحشتناک و بالا می باشد. برای کاهش این میزان نمک نان، کار دراز مدتی نیاز است تا بتوانیم از یک سو ذائقه مردم را نسبت به مصرف مواد غذایی پرنمک کاهش داده و از طرف دیگر نانواها را به استفاده از میزان پایین‌تری از نمک سوق دهیم. دیناروند با تاکید بر این که در کاهش مصرف نمک ، مردم نقش جدا از نقش صنایع غذایی بسیار مهم است، وی یادآور شد: در واقع مردم باید برای حفظ سلامتی‌شان نمکدان‌هایشان را کنار بگذارند تا دیگر با دست خود به غذا نمک اضافه نکنند.
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان-95/07/27

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.