hfcs جایگزینی مناسب وطبیعی برای شکر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
  • بازدید : ۳۴۹۸
HFCS یا شربت ذرت باقندگونه 42 درصد آن از شیرینی کمتری برخوردار بوده و در نوشابه های بدون گاز ( آب میوه ها ) ، محصولات تخمیری نانوایی و محصولاتی که به نقطه انجماد ÷ایین نیاز دارند و یا سطح آنها می بایست طلایی تر و یا عطر آنها تشدید شود مورد مصرف قرار می گیرد امروزه طیعی بودن مواد اولیه مصرفی به شدت مورد توجه مصرف کنندگان قرار دارد و HFCS به عنوان یک ماده طبیعی در بسیاری از فرایندهای مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد . هر چند FDA (ADMINSTKATION DROG AND FOOD) تا کنون تعریف رسمی از « طبیعی » برای افزودینیهای مواد غذایی ارائه نداده است ولی این مطلب مورد قبول است که محصولات مشتق شده از مواد طبیعی با حداقل عملیات فراوری ، طبیعی محسوب می شود . پس با این وجود HFCS هم در این نوع طبیقه بندی قرار می گیرد.
ذرت حاصل از روش MILING WET ( خیساندن ذرت و آسیاب کردن ) برای تولید HFCS به کار گرفته می شود ، که در این روش نشاسته از مجموعه ذرت تفکیک شده و به روش مکانیکی ، قسمت های آن از هم جدا می شوند که این بخش ها شامل : نشاسته ، ÷وسته ، ÷روتئین و روغن می باشد .
سپس نشاسته بدست آمده را تبدیل به گلوکز کرده و باروش های آنزیمی ، گلوکز به فروکتوز تغییر یافته و شربت ذرت با فروکتوز 42 دصد به دست می آید .
به دلیل مزیتهایی که این شربتها در مقابل سایر شیرین کننده ها دارند ، مورد توجه بسیاری از صنایع و مصرف کنندگان قرار گرفته است .این شربت جزء شیرین کننده ها طبیعی است و شیرینی معادل شیرینی شکر را فراهم می کند . HFCS یک قند
احیا کننده است که باعث تشدید طعم محصول شده و رنگ مطلوب طلایی ایجاد می کند ، عامل ایجاد بافت نرم در شیرینی ، اسنک ها و دیگر محصولات نانوایی می شود.با ثابت نگه داشتن رطوبت مانع از کریتالیزه شدن بعد از پخت می شود، در کنسانتره های منجمد شده ای که مشکل حلالیت دارند، حل می شود و باعث ثبات طعم شیرینی در محصولاتی مثل سسی ها و سالادهای میوه می شود، 96درصد قند موجود در آن قابلیت تخمیر دارد و در صنعت نانوایی بسیار ژر اهمیت است، ماده ایست که با جلوگیری از فساد میکروارکانسیم ها و کاهش water activity باعث حفظ تازکی محصول می شود در سال 1983 ، fda ، hfcs را به عنوان بعضی از واکنش های آلرژی زا شناخته اند ( گندم ، جو، جودو سر و جاودار) ، تحقیقاتی در این مورد انجام گرفت و سوئچ آلرژی ذرت بسیار کم تخمین زده شده است ، این آلرژی نسبت به پروتئین موجود در ترکیب بود که تقریبا پروتئین موجود در ترکیب بود که تقریبا پروتئین ذرت در طول فرایند تولید hfcs از آن جدا می شود.
با در نظر گرفتن موارد بالا به جرات می توان گفت : جایگزین شکر ، مخصوصا در سلامت انسان می باشد.hfcs از بهترین منابع شیرین کننده و و جایگزین شکر ، مخصوصا در سلامت

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.